Vikthets.

Ytterligare en dag till handlingarna. Eller nästan i alla fall.
Jag vaknar vid 06.00 på morgonen och somnar in vid 21.00. Däremellan försöker jag att vila och äta för allt jag är värd.

Måste göda Plutten.

Idag har jag pratat i telefonen med min barnmorska, som bekräftade att det blivit fel sist på Mamamia. Vikten 2248 var precis som överläkaren sa, vad Plutten vägde i måndags, inte alls den nya beräknade födelsevikten. Jag är så glad och så lättad. Det finns ju då goda chanser att hon kommer att komma ut på 2500.

Jag ska inte ta ut nåt i förskott, men vadå, om hon vuxit 248 g på 2 veckor så är det bra. Normalkurvebarn går upp det dubbla på den tiden, men det stör mig inte alls.

På onsdag, då det är dags för nästa viktuppskattning, borde hon om hon följer samma takt kunna ligga på 2400g. Det är mamsen nöjd med. Då ligger vi bara 100g från normal födelsevikt och om jag håller ihop benen och ligger still så ska vi nog hinna fläska på Plutten innan hon tittar ut.

Om jag är besatt av min bebis vikt? Ja, det är helt riktigt.

Kommentarer
Postat av: jennifer

SV:



åååh vad kul att höra :D

jag är helt övertygd om att din lilla bebis kommer hinna lägga på sig mer innan det är dax för förlossning :) sista två veckorna har min pojke växt som tusan, hoppas du får uppleva samma sak :)

KRAM!

2012-04-01 @ 16:09:42
URL: http://mittlivsunderverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0