Sömnlös på Kungsholmen.

Hej vänner, Att få en bebis var inte bara att gulla, mata och rapa minsann. Vi har haft det fint i ett par veckor sedan vi fått klart för oss de första två veckorna så oerhört jobbiga för Junie eftersom hon helt enkelt inte fått i sig mat från mig trots att jag ammat henne 20 timmar om dygnet. Vi fick på läkarens inrådan börja med att lägga till mjölkersättning på flaska och fick en ny bebis omedelbart. Så, de tio dagar som följde var jag bara tvungen att få lugna mig och bara ta hand om henne i lugn och ro innan jag tänkte börja ta emot besök. Men, sedan i fredags har ett nytt moln blossat upp ovanför oss. Junie vägrar att somna in, hon är vaken tolv timmar i sträck och skriker, gnäller och gnyr. Hon sover därefter på natten, men vaknar för mat varannan timme. JAg har den senaste veckan sovit tre timmar per dygn och orkar inte så mycket mer än min dotter just nu. Det kommer att lugna sig och vi försöker desperat hitta källan till hennes tårar. Men just nu får vi återigen trycka ner pausknappen en stund. Min bvc-sköterska sa att då bebisarna är på detta vis är det bara för mamma att ställa in sig på nätt överlevnad. Så där är jag nu. Men skitigt hår, oborstade tänder och nerspydda kläder.

Kommentarer
Postat av: Linda

Duktig du är älskling!

Säg till om jag kan göra nåt för dig/er. Snart är den här jobbigaste tiden över ska du se. Kämpa på! Pussar på er!

2012-05-25 @ 22:18:39
URL: http://misslindafotograf.blogg.se/
Postat av: jennifer - mamma till Tiam

hej gumman! har precis stängt ner min facebook.

hur går det för er? puss o kram!

2012-06-04 @ 15:16:32
URL: http://mittlivsunderverk.blogg.se/
Postat av: Bismillah

jätte fin blogg :)

2012-12-18 @ 23:02:12
URL: http://quraninswedish.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0