I väntan på dig

Tick tack tick tack tick tack.

Var är du? Jag vill ha dig här nu.

Om jag ska vara ärlig och erkänna hur otroligt enformig jag är just nu, så är det enda jag tänker på att få ut denna lilla klump.
Jag är inte det minsta rädd för att föda, däremot ser jag fram emot den stund då vi kommit in till förlossningen, fått vår plats och besked om att vi får stanna. Det känns lite oroligt detta med att man inte alltid får plats på förlossningen och att man kan bli skickad utanför stadsgränsen för att föda.
I vårt fall ser det ljust ut eftersom vi fått specialmödrarvård på Danderyd. Jag tror inte att dom låter oss vänta hemma allt för länge, dessutom får vi nog föda där om det inte är överfullt.

Igår kväll var jag Marcus alldeles hissiga. Jag hade mycket värkar och vi förberedde oss på att åka in under natten. Tyvärr, har jag sovit som en stock.
Om inte bebben kommer idag så har vi tid imorgon 08.30 för nytt tillväxtultraljud. Beroende på vad det visar och hur mogen min kropp då är, så får vi en igångsättning.

Vi får se.

Tick tack tick tack tick tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0