Sju sanningar

Ok.

Ni får som ni vill. Jag antar utmaningen eftersom jag är så rädd för konsekvenserna av att låta bli..

Så. Sju sanningar om mig.

 

1. När jag var ung (typ knappt tvåsiffrigt) så stal jag och en kompis en cykel för att komma hem en sen kväll. Vi visste inte var vi skulle göra av den då vi kommit fram, så vi körde fram till en närliggande bro, lyfte cykeln över räcket och slängde i den. Vi tänkte liksom inte på att det gick att bara parkera även en stulen hoj.

 

2. En gång då jag var hemma hos min pojkväns föräldrar för första gången, blev jag tillfrågad om jag ville rida. Vilket jag inte ville, eftersom jag inte suttit på en häst sedan jag var åtta år. Men eftersom jag var nu stod i stånd att bli godkänd eller ickegodkänd in i en familj med ett stall på bakgården, insåg jag att jag inte kunde komma i högklackade skor från Stockholm och tacka nej.
Jag satte mig på hästen och red ut med hans mamma och hans då sjuåriga lillasyster. Innan vi lämnat gården så skenade hästen iväg som ett jehu. Jag tappade både stigbyglar och tyglar och skrek eftersom jag höll på att ramla av. Hästen tvärvände och började springa mot huset. Mamman skrev bakom mig till den lilla flickan att hon skulle ställa sig framför hästen längre fram. Vilket hon gjorde. Hon fick stopp på hästen och jag gick gråtfärdig av med skakiga ben. Behöver jag säga att det tog slut mellan oss kort därefter?

 

3. Jag äter godis varje dag. Vareviga dag. Inte så små påsar heller.

 

4. Jag hatar att åka tunnelbana. Inte så mycket för att folk i vagnarna skrämmer mig, utan för att jag inte gillar tanken på att vara fast i en tunnel under jorden. Jag får ju inte ens köra tåget. Jag är fullständigt i händerna på någon finnig tonårskille med tågfetisch. Trettio meter under jorden. I en tunnel. Fy..

 

5. Jag gillar verkligen inte Carrie Bradshaw. Trots att jag vet att detta uttalande kommer att få mig mördad av er flickor.

 

6. Jag blev uppraggad av en en känd (eller nja...han var ganska känd, då åtminstone) kille för fyra hundra år sedan. Eller nja...han var känd då. Vi hånglade. Ett par år senare så gick han ut med att han var homosexuell. ”Jag har aldrig tänt på tjejer” var rubriken jag möttes av på väg till skolan en ovanligt grå tisdagsmorgon.

 

7. Jag kan teckenspråk. Åtminstone tillräckligt för att kommunicera med en dövstum.

 

Jahaja. Sådärja.

 


Kommentarer
Postat av: Luffi

hey! allt bra idag? kram luffi

2010-03-05 @ 17:21:43
URL: http://www.luffi.se
Postat av: Sofie

Men jisses! Inte visste jag om bögen & inte visste jag om teckenspråket. Du måste tala med mig oftare.

Carrie är inte så underbar som Linda tror vettu.

2010-03-05 @ 18:12:31
URL: http://sofieflikkan.blogg.se/
Postat av: Linda

Carrie är visst underbar, men jag accepterar att mina vänner tycker annorlunda än jag;) Hon och jag liksom, cccurly. Men ni är bra ni med.



Men va, vilken kändis snackar vi om?! Kan du sluta ha hemlisar hela tiden. Det är dagens sanning: Den visaelvisan håller alldeles för mycket inom sig själv. Ut med språket kvinna!

2010-03-05 @ 19:05:01
URL: http://lindakabilmanordqvist.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hahahah Den här kändisen behövde minsann inte kämpa järnet för att få en 15 åring att öppna sina idominlena läppar....Haha jag tror aldrig att jag har garvat så mycket!

2010-03-06 @ 00:57:20
Postat av: Rebecca

Måste bara skriva dialogen efteråt

R "Kände du honom?"

A "Men beckis det var ju XxxXXx"

R"Vem är det?"

A "Men beckis han är ju med i XxxxX"

R "Jaha känner du dem eller?"

A" "Allvarligt vet du inte vem han är?"

R "skit samma"

2010-03-06 @ 01:01:42
Postat av: Rebecca...IGEN

Jag visste faktiskt alla 7 sanningarna. Fast jag vet nog ett par till som gör sig bäst i det fördolda...

2010-03-06 @ 01:04:36
Postat av: Visaelvisa

Rebecca ditt mongo! PÅ bloggen skriver du han som XXX XXX, men på facebook har du postat en länk på eländet! Älskar dig ändå din dåre. Och klart du visste om alla sanningar, dom är ju dina också. Alla förutom hästjäveln och salivutbytet med XXX XXX.

2010-03-06 @ 10:42:01
Postat av: Rebecca

jag kan ju ses som en dåre men hade inte du kommenterat min länk så dumt så tror inte jag att någon hade dragit någon annan slutsats än att jag älskar dig och på ett smörigt sätt länkat till en fruktansvärd låt.

Men jag tror att du är lite stolt över ditt hångel

2010-03-06 @ 16:55:10
Postat av: Visaelvisa

Hmm...jag hann ju med nöd och näppe radera ditt inlägg på min logg om att videon hade med ett hångel att göra! Älskar dig också, men som du nu kan se på fejjan så smider jag planer. Går igenom arkiven här hemma nu...

2010-03-06 @ 17:00:01
Postat av: smygarn

Hahahahahahahahahahahahaha!

2010-03-06 @ 17:32:14
Postat av: Angelica

Nu blev jag sjukligt nyfiken! Vem är kändisen?!

Jag gillar inte heller den där Carrie. Fast jag tycker iof inte om någon av flickorna.

2010-03-11 @ 17:09:37
URL: http://heartglitch.blogg.se/
Postat av: Visaelvisa

Anki, kolla min logg på fejjan. Beckis har gått ut med allt.

2010-03-11 @ 20:57:15
Postat av: Malena

Hahaha, vilka bra sanningar du drog till med också ;)! Teckenspråk visste jag någonstans men hade nog gömt.. Kändisen i hissen minns jag också ;). Fast jag vet att du även hångla med en annan kändis (som jag däremot inte minns vem) sådär plötsligt på vattenfestivalen (tror jag det var) ;)



2010-04-26 @ 01:46:07
URL: http://malenasvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0