Pappa

Det finns ingenting mellan oss som inte är sagt.  Ingenting att ångra.
Ingenting att tvivla på.
Du fick nästan 60 år, 27 av dom med mig.
Det är en för kort stund att få behålla en pappa, men en tillräckligt lång för att lära sig hur äkta, villkorslös kärlek ser ut.

Du har levt mer, upplevt mer, gjort fler intryck och avtryck än de flesta som lever till att bli hundra.
Jag tänker inte lyssna på någon som säger att ditt liv slutade tragiskt. Det finns inget tragiskt i att vara så oerhört älskad.
Jag tänker hedra dig, le med dig och leva med den värme du lämnade kvar i mig, till den dagen jag kommer och delar moln med dig.

Du är ingen pappa i kostym och lap top. Jag är stolt över det.
Jag är stolt över vem du är och jag skulle inte byta dig mot någon annan pappa om jag så fick välja bland dom alla.

Du har givit mig så mycket skratt, så mycket lärdom.
Så många av livets nyanser. Så jävla mycket ärlighet.
Och så mycket kärlek att jag kan leva av den, slösa med den och ändå få den att räcka för resten av mitt liv.

Jag saknar dina armar, jag saknar ditt ansikte och din röst.
Men jag träffar dig mer nu än förut. Nu sitter du på min axel och du är inte det minsta tung att bära.

Tack pappa. Du är och kommer alltid att vara den största mannen i mitt liv.
Jag älskar dig.

Kommentarer
Postat av: Malena

Herrgud vad vackert skrivet! Tårarna bara rinner ner..



Jag känner så starkt också för jag själv är så rädd.. Så otroligt rädd.. Jag berättar hela tiden hur stolt jag är över honom.. Att jag alltid varit och förblir pappas lilla flicka.. Men det är så mkt mer.. Jag kommer berätta när vi ses..



Love you! Jag kommer ihåg, och ler, alla gånger du lagt handen på pannan och tryckt ner den mot ögonbrynen och sagt att du ser precis ut som din pappa när du gör så =)..

2010-04-26 @ 02:03:21
URL: http://malenasvarld.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jag har inga kläder som passar sig för att hedra Daggen på fredag men jag tror att han om någon skulle uppskatta om jag kör en magtröja så att buken hänger ut.

Jag känner att han kommer att busa....vi får se oss om efter tecken men bli inte förvånad om en kyrkbänk välter bakåt. Sen kan man nog höra honom fnissa....

2010-04-26 @ 08:07:56
Postat av: Linda

Jag ler och gråter samtidigt som jag läser det här. Och jag längtar efter att få träffa din lilla pappa. På fredag får jag det.

2010-04-26 @ 18:13:50
URL: http://lindakabilmanordqvist.blogg.se/
Postat av: Visaelvisa

Åh...Malena. Jadu. Jag är så lik pappa när jag gör så. Han älskade det och tyckte att det var synd om mig på samma gång! Linda..Tack. Jag ser fram emot det. Rebecca, ja en kyrkbänk kommer han säkert att välta, men frågan är om han orkar ta den du sitter på? Pussar mina fina vänner.

2010-04-26 @ 20:29:05
Postat av: sofie

Åh vad fint min älskling. Dumt dock att du får mig att gråta på TRR... lite pinit.



Jag ser fram emot bus.



Pussar.

2010-04-29 @ 12:26:50
URL: http://sofieflikkan.blogg.se/
Postat av: Katta Contreras

Fick denna länk av min goda vän Malena. Jag förlorade min mamma för en tid sen hon hade precis fyllt 50år..... & ja.... jag fällde ett par tårar jag oxå. Fint skrivet. Beklagar sorgen. Mvh Katta

2010-05-26 @ 19:16:28
URL: http://twitter.com/Katta_Contreras

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0